Thursday 13 June 2013

Taideyliopistoon! / Into University of the Arts!





Viime viikolla, ollessani Turun Ammattikorkeakoulun kuvataiteidelinjan pääsykokeissa, sain tietää että olen päässyt Kuvataideakatemiaan opiskelemaan! Sain myös opiskelupaikan Kankaanpään Ammattikorkeakoulusta. Minusta tuntuu että se on ensimmäinen oikea ylpeydenaiheeni. Pitkään ajattelin että eihän siinä mitään, minun kävi tuuri, ei opiskelupaikassa ole mitään ihmeellistä, muut samanikäiset kaverinihan aloittivat opintonsa jo aikoja sitten! Mutta pikkuhiljaa ymmärrän että olenhan minä paikkani ansainnut ja se saa olla minulle ylpeyden aihe.
 Olen omistanut maalaukselle nuoruudessani lukuisia öitä (joina minun olisi kuulunut tehdä koululäksyjä tai esimerkiksi nukkua), hakuaikoja edeltäviä keväitä (joina minun olisi pitänyt opetella mm. ylioppilaskokeita varten) ja jopa kokonaisen vuoden jonka olin Oriveden Opistolla opiskelemassa kuvataiteita. Olen joutunut pettymään moneen kertaan kun olen saanut erinäisistä akatemioista kirjeitä että hakemukseni on hylätty. 


 Vuosi sitten minulla oli huonoin mahdollinen ylioppilastodistus, kahden vuoden kokemus leipomotyöstä enkä uskaltanut unelmoidakaan yliopistotasoisesta opiskelupaikasta. Olen varmaan melko hyvä esimerkki siitä, että työllä ja omistautuneisuudella voi päästä johonkin, pitkällekin ja mahdollisesti päästä tekemään mitä rakastaa!

Nyt viimeistään on aika kiittää kaikkia minua tukeneita; perhettä, ystäviä sekä tietenkin Luojaa joka antoi minulle taiteellisuuteni ja intohimon!

  ❊

 
I was accepted to study at University of the Arts Helsinki! The University of the Arts Helsinki covers three important educational institutions such as Theatre Academy, Sibelius Academy (Music) and  Fine Arts Academy. I will be studying at the Fine Arts Academy. I am very thankful for this opportunity I didn't even dare to dream of. Everything envolved in the application was extremely challenging and stressful but obviously it was worth it! So hard work and passion worked once again out... there we are!  

Thanks to all of you who supported me; family, friends and of course to the Lord who gave me gifts and passion!



4 comments:

  1. Olet ansainnut onnistumisesi! <3 :)

    ReplyDelete
  2. Sä oot todellakin hyvä esimerkki, että kaikki on mahdollista. On ollu ilo nähdä sivusta sun työskentelyä, ahkeruutta ja sitä lahjakkuutta mitä sulla tohon intohimoosi on. On aina ilo nähdä ihminen, joka rakastaa palavasti sitä mitä tekee. Sinä teit sen ja oon ylpee susta! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos sinullekin Sanna!! Voin toistaa heti kaiken perässä, koska sama pätee sinuun 100%! Supernainen ku oot! ;)

      Delete

You may also like these stories

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...